Samurais, robots, vliegende tijgerhaaien, tijdreizende honkballers en buitenaardse monsters: de legendarische – en vooral legendarisch slechte – Japanse detectiveserie Ronin Suiri Tentaihad het allemaal. In eigen land werd de serie vreemd genoeg niet meer dan een bescheiden succes. Maar in Australië, waar hij begin jaren negentig werd uitgebracht onder de titel Top Knot Detective, groeide de serie uit tot een gigantische culthit.
Meer dan twee decennia na het onverwachte einde van de serie, na slechts twee seizoenen, gaan twee Australische ‘documentairemakers’ op zoek naar antwoorden op vragen die het Australische publiek al jaren bezighouden. Wat was de reden van het plotselinge stoppen van Top Knot Detective? En wat is er toch gebeurd met bedenker, regisseur, schrijver, producent en hoofdrolspeler Takashi Takamoto, van wie al lange tijd niets meer is vernomen?
Een hilarische mockumentary over een hilarische cultserie, waarvan je haast zou hopen dat hij echt had bestaan.