Ukraine, 1941: a Jewish girl regains consciousness under a layer of black earth. Close-ups of milky-white body parts reveal she is in a mass grave. The images are of great beauty despite all their horror. Director Alexey Fedorchenko (Silent Souls, 2010; Angels of Revolution, 2014) modestly, empathically tells the true story of six-year-old Anna, who views the war from her hiding place in a building taken over by the Nazis. The guard dog outside imprisons her. The threat of discovery is constant.
Her ingenuity, the items left behind by the slowly alternating visitors and the treasures she discovers in the adjacent rooms help her survive, simultaneously creating some absurdist, theatrical moments. This ode to children's resilience and ingenuity hinges on the phenomenal child actress Marta Kozlova.