The Levelling
A decaying farm somewhere in the grey English countryside: in Hope Dickson Leach’s hands, a desolate place where there is always a bottle of whisky in the cupboard and talking is a dirty word. A good backdrop to the psychological warfare carried on by father and daughter, without a lot of dialogue. Every nervous shiver in Ellie Kendrick (Game of Thrones), the harsh set of David Troughton’s mouth – Leach records it all, faultlessly. Each scene brings us closer to both parties, and to understanding the suicide. In the meantime, the milking carries on.