May 2014: two unarmed Palestinian teens are killed by Israeli soldiers on the West Bank. Abu Hamdan made an audio analysis to ascertain whether rubber or live bullets were used. The film centres on the gunfire, yet no shots are heard. Rubber Coated Steel does not preside over the voices of the victims but seeks to amplify their silence, questioning the ways in which rights are being heard today.