Pela janela
Rosália (63) spends her days in silence as a production manager in an electronics factory. Following a merger, her services are no longer required and her world collapses. In desperation she turns to her brother José. But this does not come at a good time for him: he was about to drive a luxury car from São Paulo to Buenos Aires for his boss’s daughter. He can see only one solution: Rosália will have to accompany him on the 2200 kilometre journey. Reluctant and peevish, she is not ideal company, but as she takes in the stunning landscapes, Rosália gradually manages – also thanks to the devoted José – to relax and smile.
A Window to Rosália shows that taking a little distance from your everyday reality and feeling safe in pleasant company is sometimes all you need to feel good again. Director Caroline Leone wanted to focus on the complexity of human characters and humanity. Her positive, loving first feature film succeeds in this marvellously. Winner FIRPESCI Award IFFR 2017.