La Flor (Parte 1)
The long-awaited new film epic by Mariano Llinás is finally approaching completion. The first part is ready, the other will follow this year. In all the stories that Llinas presents to us here with his narrative flair, well-known from Extraordinary Stories, we see the same four actresses, but each time in different roles: Elisa Carricajo, Valeria Correa, Pilar Gamboa, Laura Parede – we also see them grow and get older.
The Flower (Part 1) is visibly (and deliberately) made cheaply, with strange things happening after a mummy gets dug up. A little like "the way Americans used to make films with so much ease", as Llinas himself explains in the prologue. In the second story, we see the same protagonists, but now in completely different roles in a tragic and romantic musical drama; almost 10 years older, more mature in their acting and with a director who now visibly uses a very different, more accomplished register. To be continued, as the single closing credit states. We can’t wait. Winner Hubert Bals Fund Audience Award 2017.