I tempi felici verranno presto
“Homo homini lupus” – man is a wolf unto man – could be the motto of this film. In this triptych of associatively connected parts, man and nature become intertwined, with legends, rural beauty and romance as the main ingredients in the mix.
In the first part, which probably takes place shortly after World War II in the Aosta Valley in Northern Italy, Tomasso and Arturo roam the woods. They hunt, collect mushrooms and steal food and clothing from abandoned huts. Until fate intervenes in the form of an encounter with armed villagers. Tomasso reappears in the second and third parts. More than half a century later, the woods where he hid are teeming with wolves. Visitors to the taverns tell one another stories about a legendary wolf that stalked beautiful girls. This doesn’t stop local beauty Ariane from going into the woods to investigate.