Escapes
The name of actor Hampton Fancher (1938) won’t mean much to many people. But he led a thrilling life, as recounted in this documentary which he narrates himself (with aplomb). Director Michael Almereyda underlines his anecdotes with archive material as exciting as it is tense.
Fancher’s agent predicted he would be the new Warren Beatty, but it didn’t work out. He actually wanted to be a flamenco dancer, but Fancher became an in-demand actor for TV series – a booming business in the 1950s and 1960s. He acted mainly in Western series like Bonanza, but never landed the really big roles. He talks about his adventures and affairs with great self-deprecation. The latter included actresses Barbara Hershey and Teri Garr, and for a while he was married to Sue Lyon (who played the title role in Kubrick’s Lolita). Oh, and in the early 1980s he co-authored a screenplay for a now classic science-fiction film that is to get a sequel next year. He also talks animatedly about this.