Cataract
Cutting and folding the screen in this way transforms it from a cinematic “window” to a durational object that oscillates between film and gallery space in the viewer's perception. Cataract explores the chaotic, subconscious elements caught up in celluloid recordings that are revealed and readdressed when film's industrial motion is transferred to the differing temporal qualities of digital media, and cinema's fixed viewpoint is relocated to the alternative viewing space of a gallery setting.