Philips staffer Lou Otten, generally viewed as the medium’s inventor, talks about its development and global success thanks to his relaxed attitude towards competitor Sony. Underground icons Henry Rollins, Thurston Moore and Ian MacKaye laud the humble cassette tape, which has now been discovered by young bands and music venues as a hip analogue music medium. The spaces between Otten’s understated anecdotes and current fans’ enthusiasm is fabulously filled by excerpts from the warm sound of tapes from back in the day.