Big Big World
Eden is in Turkey, close to a dusty provincial town, not all that far by moped. The orphans Ali and Zuhal live in this earthly paradise, a fairy-tale forest where the damp moss lies like a blanket over the tree trunks. It’s filled with animals and the nights are never still. The brother and sister are hiding from the police here after committing a crime. While Ali tries to earn money in town, Zuhal becomes increasingly wild. And then it becomes apparent that they are not as alone in the forest as they had thought.
The stunningly beautiful world that director and scriptwriter Reha Erdem sketches in Big Big World, his ninth feature, is captured by his regular cameraman Florent Herry in enchanting shots, pregnant with (fairy-tale) symbolism. The actors Berke Karaer and Ecem Uzun, both on that magical borderline between child and adult, don’t need many words to tell a story about family and loneliness, desire and jealousy.