Stop Acting Now
To conclude their socially committed project The New Forest, the Rotterdam theatre collective Wunderbaum made a film in which the group stops acting and starts really taking action. In this film, we follow the actors' desperate attempts to change the world radically.
For instance, Maartje starts a group called The Basic Optimists and tries to help a family that's in debt, while Marleen opens a Crying Cafe after the Japanese example in the battle against our stressful positivity culture. Matijs develops an urban gardener app and goes feverishly looking for major investors, while Walter sees more benefit in radical actions. Wine has a child and thinks that total dedication is the best investment in the future.
Stop Acting Now was directed by Mijke de Jong, whose previous film, Frailer (2014), sought out the boundary between fact and fiction, an approach that also appeals to the theatre-makers here.