Hill of Pleasures
After decades of lawlessness, order seems to have returned to the Hill of Pleasures, a favela close to Rio’s centre, a Pacifying Police Unit (UPP) has taken over control from organized crime. There is intensive patrolling, law has been restored and for the first time, residents get to voice their complaints. But years of police aggression and the absence of the State aren’t that easily forgotten.
As in Justice and Behave, Hill of Pleasures reflects on the concept of justice, law and citizenship held by residents as well as those who must uphold it, in this case, the UPP policemen and women.