The Mourning of the Sea
This film was shot at Cidade Velha in Cape Verde, Europe’s first colonial settlement for the slave trade. It echoes the deep sadness of the past. Repeating the poem Um r’bêra pa mar by Ovídio Martins (1928-1999), it lingers between what is remembered and what remains of memory. (Argos)