The Tragic Movement of the Spheres
The Tragic Movement of the Spheres is een mysterieus object, magisch in de manier waarop het de cyclus van het leven onthult met eenvoudige maar hypnotiserende beelden. De film draait om de liefde tussen moeder en zoon, maar suggereert ook dat gedeelde ervaringen richting geven aan de ogenschijnlijk zinloze en tragische beweging van ons bestaan. Dit lijkt misschien een zware opgave voor een film van slechts 11 minuten, maar Simon Rieth bewijst met zijn ongeëvenaarde, vrije filmstijl dat het kan.