Jonathan heeft het gevoel dat hij vastzit, tot hij Sore ontmoet, zijn vrouw uit de toekomst, en weer helemaal opleeft. Maar Jonathans verleden weegt hem zwaar en Sore moet hem keer op keer redden in dit tijdloze, romantische epos over de tegenstrijdigheden van menselijke relaties.
Zou jij je ware zelf veranderen als je lot dat van je eiste? Globetrotter en fotograaf Jonathan wordt met dit dilemma geconfronteerd als hij wakker wordt naast Sore, een etherische vrouw die beweert zijn echtgenote uit de toekomst te zijn. Jonathan is aanvankelijk sceptisch, maar begint de mysterieuze bezoeker te waarderen nadat ze positieve veranderingen teweegbrengt in zijn leven. Sore heeft echter haar eigen motieven voor haar tijdreis.
Met Sore: A Wife from the Future creëert de Indonesische filmmaker Yandy Laurens een duizelingwekkend, romantisch en tijdloos epos. Laurens laat logische verklaringen achterwege en vertrouwt erop dat kijkers de basisregels zelf ontdekken naarmate het conceptuele verhaal zich ontvouwt. De focus ligt eerder op het menselijke drama, op de noodzakelijke maar onmogelijke taak om een relatie steeds opnieuw te vernieuwen.
Het vertelperspectief wisselt tussen de door het lot verbonden geliefden, die opmerkelijk subtiel en precies vertolkt worden door Sheila Dara Aisha en Dion Wiyoko. Ondertussen krijgt Laurens’ weelderige film een epische, tragische dimensie.