De wolkenfabriek
Alles verandert, altijd – en dat geldt ook voor de haven van Amsterdam. In 2019 besloot de overheid om als onderdeel van de energietransitie de kolencentrale stil te leggen. Daarmee zou de schoorsteen van Hemweg 8, een ijkpunt aan de Amsterdamse skyline, verdwijnen. In de zes jaar hierna volgde de immer nieuwsgierige filmmaker Digna Sinke dit proces op de voet. Dat onderzoek leidde zowel tot De wolkenfabriek, als tot het vorig jaar verschenen Hemelsleutel.