Als de militaire leider van het land zich ontwikkeld tot een tiran stelt undercoveractrice Rosarin een team onverschrokken bandieten samen om hem te vermoorden. Het enige probleem: de bandieten kunnen elkaar niet uitstaan. Een stijlvolle, genre-overstijgende spaghettiwestern waarin fantasie, romantiek en oogverblindende actie samenkomen.
Het Thailand van kort na de Tweede Wereldoorlog wordt bestuurd door een onvoorspelbaar militair regime. In een poging zijn macht te versterken en de oppositie uit te schakelen, verklaart veldmaarschalk Lert de oorlog aan de bandietenbendes die over de centrale vlakten heersen. Vier charismatische bandieten dwarsbomen hem – Bai, die kogels kan laten afbuigen, Dum met zijn ijzeren vuist, Mahesuan (Mario Maurer) met zijn onschendbare amulet en Fai met zijn magische krachten. In hun strijd tegen de gezamenlijke vijand moeten zij hun onderlinge rivaliteit opzijzetten.
Na de historische anti-oorlogs- en zombiefilm Operation Undead (IFFR 2025) keert Kongkiat Komesiri terug met een nieuw genre-overstijgend, politiek rebels en historisch drama. 4 Tigers, een uitbreiding van de Khun Pan-trilogie (2016–2023), is een schaamteloze spaghettiwestern en een vrolijke mix van komedie, romantiek, actie en fantasy. Angstaanjagende toverformules en wrede vuistgevechten volgen elkaar op, gewapende bandieten vechten met gereanimeerde lijken en moderne machtsspelletjes vallen samen met tijdloze legenden.
4 Tigers schetst een vernietigend beeld van de politieke elite, maar herstelt ook de romantische bandiet als volksheld in ere. De gedurfde veranderingen van toon en bizarre, complexe scènes maken dit een inventief en verrassend opera-achtig werk.