Still Lives
Wat als onze wereld zou kunnen worden hervormgegeven door eeuwenoude objecten? Elli Vuorinens Still Lives is een stop-motionanimatie die dit concept onder de loep neemt en creëert onze portretten die zijn geanimeerd om de moderne omstandigheden te weerspiegelen. Museumartefacten, zoals houten modellen, geschilderde figuren op Oudgriekse vazen en een prehistorisch standbeeld, nemen een menselijke vorm aan en bootsen de chaos van de moderne tijd na, terwijl ze zich richten op alledaagse activiteiten en vragen oproepen over existentialisme.