Een vrouw met rechtse overtuigingen brengt haar dagen thuis door met haar werkster. Buiten dreigt een staatsgreep. Een uiterst scherpe visie op de vijandigheid van de bourgeoisie jegens de Unidad Popular, maar ook een vernietigende kijk op vrouwen die klakkeloos de rol spelen die hun wordt gedicteerd door het patriarchaat. Geen man te bekennen. Ze doen het helemaal alleen.