Being Strong Is Hard
Being Strong Is Hard is een storm aan beelden van (voornamelijk vrouwelijke) Koerdische activisten, journalisten en strijders die vaak lachend de camera inkijken. Op een soundtrack van snelle elektronische muziek lijkt deze visuele aanval een weerslag van de overbelasting van onze zintuigen door de hedendaagse media. Waar de lage resolutie van de portretten politieke vragen oproept, zet de gelijkenis ertussen aan tot onmiddellijke verwerking, terwijl de aanblik van jonge vrouwen in uniform onze waarneming vertraagt en ons uitnodigt na te denken over de betekenis van deze glimlachen en poses.