Van Paris, Texas (1984) tot Coffee and Cigarettes (2003), Robby Müller is zonder twijfel een van de meest iconische en invloedrijke cinematografen die Nederland ooit heeft voortgebracht. De ‘master of light’ werkte met toonaangevende regisseurs als Wim Wenders, Jim Jarmusch, Lars von Trier en Steve McQueen. Zijn films tonen een voorliefde voor natuurlijk licht, verzadigde kleuren en strakke kaders.