Met een speelse, associatieve montage presenteert Sergei Parajanov een overzicht van portretschilderijen van Hakob Hovnatanyan, de ‘Rafaël van Tiflis’. Door de combinatie van beelden en geluiden van zowel Hovnatanyans schilderijen als van het 19e-eeuwse Tbilisi kan Parajanovs korte documentaire worden gezien als een directe voorloper van The Colour of Pomegranates (1969), zijn meesterwerk.