Thirza Cuthand Is an Indian Within the Meaning of the Indian Act
In haar beschouwing over rassenidentiteit in Canada confronteert Cuthand ons met beelden van bloedbanden en de band met het land van inheemse volken. Uiteindelijk plaatst deze film, die meer vragen dan antwoorden bevat, het lichaam van de kunstenaar te midden van een historisch trauma en een voortdurende koloniale overlevingsstrijd. (V-tape)