Hoewel hij een onverbeterlijke technofanaat was, kon Erkki Kurenniemi soms ook goede ‘vibes’ krijgen vanuit natuurmystiek. In het fantastische kleurrijke Flora & Fauna vloeien close-ups van spanrupsen en spinnen samen in dubbele en drievoudige opnames met glinsterend water en het duister van een dichtbegroeid naaldbos.