Releasing Human Energies brengt een iconografisch beeld, inmiddels een symbool voor het menselijke gezicht van de verdwijnende analoge filmcultuur, tot leven in de vorm van een ouderwetse instructiefilm over menselijk kapitaal en winstmaximilisatie. Met de stem van filmmaker Morgan Fisher.