Natuurlijk heeft D.W. Griffith deze film niet in Afrika gedraaid en als de acteurs niet zwart geschminkt waren, zou het een typische Indianen-overvallen-kolonistenfilm kunnen zijn. Hij koos echter voor Zoeloes en liet ze zich heel apart gedragen.