In visueel opzicht is The Suburb Within een minimalistisch videowerk, zoals vaker door Pekka Sassi geproduceerd. Door toevoeging van een uiterst suggestieve geluidsband wordt het geheel tot een hypnotiserend drieluik gesmeed. Een abstracte horrorfilm die behoorlijk uit de bocht vliegt.