Consolation Service
Een Fins echtpaar kondigt hun scheiding aan. Het is begin lente in Helsinki. Het verhaal wordt verteld op een voice-over door een buurman en laat drie belangrijke momenten in het proces zien. Het begint met een sessie met de relatietherapeut, gevolgd door een verjaardagsfeest met vrienden dat ermee eindigt dat de hele groep verdrinkt in een bevroren meer. Het camerastandpunt en perspectief veranderen parallel aan de overgangen in het verhaal. In een monoloog onder water worden het verleden en de dood overdacht. De film eindigt met het loslaten van de relatie. Omdat het verhaal gefragmenteerd is en documentair realisme combineert met filmische inventiviteit, worden we uitgenodigd verder te kijken dan de illusie van fictie.