Flaming Creatures
Flaming Creatures is opgebouwd uit exotische tableaus, die zijn voorzien van een mengeling van typische filmdialogen en popmuziek; een geheel dat de decadente en verfijnde sfeer van een Von Sternberg ademt, maar tegelijk alle kenmerken van een home-movie heeft. Een ondogmatische film, zowel qua techniek als qua inhoud, waarvoor de kernbeelden lijken te zijn gemaakt op een uit de hand gelopen travestietenfeest op het dak van een bioscoop in de Lower East Side van New York.