A Movie van Bruce Conner is een mijlpaal in het collagefilmgenre: een landmijn vol fragmenten van nieuwsfilms, erotische films, sportgebeurtenissen, ‘militaire avonturen’ en andere menselijke extravaganties. Van de countdown aanloopstrook tot het aftellen naar de flirt met de rampspoed vangt de film onze marathondodendans en doodswens met uiterste precisie.