Batterie RK – Schlagzeugen
Een compositie van een man en zijn instrument. In de montage komen ritmische, mechanische equivalenten van het drumwerk tot stand. De muzikant in beeld heet Rüdiger Klose. De film bestaat uit zes bewegingen, die de relatie tussen de drummer en zijn instrument laten zien, zoals het mechanisme in een marionettenspel.