Regisseur Arch Khetagouri woonde in Georgië toen daar oorlog uitbrak. Hij vluchtte naar Nederland, werd toegelaten tot de filmacademie en maakte daar dit eindexamenproduct over een man die, dwalend door zijn vroegere ouderlijke huis, wordt geconfronteerd met herinneringen aan zijn jeugd en de oorlog. De dialoogloze film kwam voor een groot deel improviserend tot stand. Heritage was afgelopen jaar een van de drie genomineerden voor de Tuschinski Award.