Variations
Variations kwam voort uit extra opnames voor Triste. Welk een tedere chaos, welk een stroom van lumineus rijm kan de cinema uit de alledaagse wereld losweken? In het Bronzen Tijdperk werd een diversiteit aan heilige genezingsplaatsen gebouwd. Een van de belangrijkste activiteiten was de transformatieve slaap. Deze montage refereert aan die traditie. (ND)