Besos y Abrazos verhaalt over de liefde tussen een broer en een zus. Maritxu viert binnenkort haar twintigste verjaardag. Ze werkt met haar moeder in een kapperszaak in Pamplona, en wacht vol spanning op de komst van haar broer Toño, die in Madrid werkt als tekenleraar. Toño komt niet opdagen, maar stuurt haar een videoband waarop hij doet alsof hij haar verjaardag viert en verontschuldigt zich omdat hij het te druk heeft. Maritxu viert haar verjaardag in haar eentje. Dan krijgt ze een telefoontje met de boodschap dat Toño een ongeluk heeft gehad. Ze gaat naar Madrid, waar ze hoort dat Toño in de vroege ochtend in elkaar is geslagen door een groep skinheads. In het ziekenhuis sterft hij in haar armen. Twee weken later keert Maritxu terug naar Madrid om Toño’s spullen op te halen en meer over het gebeurde te weten te komen. Ze is niet tevreden over de manier waarop inspecteur González het onderzoek leidt en besluit zelf iets te ondernemen. Op de plaats van het misdrijf ontmoet ze Uve, een jongen die ’s nachts de katten in het park verzorgt en tijdens de bewuste nacht bij Toño was. Maritxu begrijpt dat Toño homoseksueel was. Ze leert ook de gebroeders Ricardo en Juan Sánchez kennen, huisgenoten van haar broer, die zeer verschillend op haar aanwezigheid reageren. Terwijl de eerste Toño’s spullen verzamelt en vertrekt, wordt de tweede verliefd op haar.