Origineel gefilmd portret van zeven, mannelijke en vrouwelijke, prostitué(e)s uit Palermo, onderverdeeld in chronologisch onderscheiden hoofdstukken, gebaseerd op korte verhalen van de regisseur zelf. Grimaldi heeft met deze kleine zwart-wit film een protest willen laten horen: ‘Het Italiaanse filmproduktiesysteem is tegenwoordig helemaal afhankelijk van televisiegelden en dat is bijzonder gevaarlijk. Het maken van films wordt bepaald door twee verplichte keuzes: het moet in kleur en scènes die de film ongeschikt zouden maken voor jeugdige kijkers ! en dat zijn altijd seksuele, geweld valt geheel buiten de censuur ! worden bij voorbaat uitgesloten.’ Dankzij een staatssubsidie voor artistiek en cultureel belangrijke films en dankzij de inspanning van alle medewerkers hoefde Grimaldi zich voor één keer niets aan te trekken van deze voorwaarden.