Het verhaal van deze ‘speelfilm-documentaire’ is het verhaal over een onmogelijke liefde, waarin we ondermeer Shakespeare’s Romeo en Julia en Alfredo de Mussets’ Lorenzaccio zouden kunnen herkennen. Maar de film bevat aanmerkelijk meer: het wereldkampioenschap voetbal 1994; de voortdurende stroom menselijk geweld; vluchtende vrouwen en kinderen; de ‘vierde wereld’ binnen onze landsgrenzen; de inslagen van kometen op Jupiter; onze kwetsbare positie in de kosmos; het zapsyndroom van de televisie; de collectieve drang naar zelfvernietiging van alles dat leeft; machtsmisbruik; en verraad in een zieke, ongeneeslijk boze buitenwereld.