De exacte identiteit van de hoofdpersoon van Lady is moeilijk vast te stellen. Is het een vrouw die een man speelt die een vrouw speelt, of meer specifiek: een lesbienne die een homoseksuele man speelt die een heteroseksuele vrouw speelt?Lady is een intiem, campy portret van een ultieme gender bender en beweegt zich op de grens tussen documentaire en fictie, tussen quasi jaren zeventig cinéma vérité en home movie.