Eine Geschichte der Bilder-Acht Found Footage Filme aus Österreic
Eine Geschichte der Bilder comprises eight found-footage films from Austria. These are films made from found (and in many cases sought) film material, that was used by the film-makers taking part. Super-8 private films or 8mm films from the fifties, sixties and seventies (Gustav Deutsch, Lisl Ponger, Peter Tscherkassky), videos of speed checks and security cameras (Hiebler/Ertl), features sequences (Martin Arnold), ethnological films (Mara Mattuschka) and films by forefathers found in the attic (Thomas Keip, Friedrich Rücker). These yielded eight very different works that improved on, amplified, alienated or dissolved the original material. In all the differences in form and method, they have at least one thing in common: the films all undertook a journey through the back of cinema, with a range that is seldom seen in the cinema. It is a look back at the other, hidden, centenary of film. An orientation on the basis of home movies, avant-garde, staged kitsch and everyday life in Austria, while also providing a glimpse of what cinema may be able to afford in the next 100 years alongside the traditional narrative film.