El ventre del mar
147 desperate survivors crammed onto a 12 x 6 metre raft. The shipwreck of the frigate La Méduse in 1816 was a dehumanising hell that inspired various artists over the years, including filmmaker Augustí Villaronga.
Villaronga has his two main characters, an officer and a sailor, reminisce about their indelible traumas. This story, told in a slightly abstract, poetic style, is sometimes abruptly contemporised using news footage.