Three women weigh up their political ideals and personal lives while involved in hard negotiations about mining on Besco, an island off the coast of Canada. This independent but desperate fictional mini-state has pinned its hopes on the extraction of newly discovered iron ore. But who will profit? The population of Besco or the brutal Canadian mining company? The reference to real political-economic relations on the world stage should be apparent.
While standpoints harden in this drama with a hint of satire, Félixe – the youngest member of the Canadian government delegation – becomes increasingly disillusioned after being ordered to keep her mouth shut. Meanwhile, Danielle, the island’s self-assured president, is wondering whether it is still possible for her to be there for her children. And Emily, the American mediator far from home, wrestles with a marital crisis while watching the parties she is supposed to bring together drift further and further apart.