How to Build a Time Machine
Humans are nostalgic beings. We feel a romantic connection to the past, not in the least to the times before we even existed. In this documentary, we meet two men who both seek to mould the link to the past into something tangible. For animator Rob Niosi, it’s all about aesthetics, emulating the time machine featured in the film adaption (1960) of H.G. Wells' science fiction novel. Physicist Ronald Mallet, however, is convinced that when people start investing serious time and money in researching the fourth dimension, traveling through time will become scientific reality.