Alba is a shy girl who goes to live with her solitary father when her mother has to go to hospital. A moving debut from Ecuador.
Marcelino ‘Marso’ Sariego - a brilliant artist and professor - functions perfectly as an eccentric loner until he’s told he’ll go blind. Marso (a subtle performance from Daniel Lugo) rapidly has to come to terms with what blindness will entail in his daily and emotional life. He decides to use the terrifying transition period to reinforce his ties with his adult daughter, who became estranged from him years ago.
In this sometimes minimalist drama with understated comedic moments, the solitary protagonist discovers what blindness does to your identity. What remains of your former success if you cannot create anything new? Now that he only has a sliver of light left, Marso has to deal with basic problems, decline and the emotional minefield he so carelessly created when he was younger. Yellow Robin Award winner Curacao IFFR 2015.
Nightmares can leave alarming and intangible traces; viewers also rarely know what's what in this very clever film by Park Hongmin. A realistic thriller? Psychological horror? Influenced with visible pleasure by the etchings of Escher and strikingly situated in a labyrinthine suburb of Seoul.