The Wolf, the Fox & the Leopard
Een tussen de wolven opgegroeid meisje komt terecht in de moderne samenleving in dit donkere, onvoorspelbare sprookje van regisseur David Verbeek. Terwijl de wereld in brand staat en afstevent op een klimaatramp, leert ze wat het betekent om mens te zijn.
Regisseur David Verbeek is de kijker steeds een stapje voor in The Wolf, The Fox & The Leopard, een eigenzinnig en onvoorspelbaar drama over een meisje dat is opgevoed door wolven. Diep in de bossen wordt ze ontdekt tussen de wilde dieren, waarna ze wordt meegenomen en onderzocht in een lab. Ze komt terecht bij twee eco-activisten, die haar behandelen als hun eigen dochter en meenemen naar een booreiland midden op zee. Terwijl de wereld afstevent op een allesverwoestende klimaatcatastrofe, leert het meisje wat het betekent om mens te zijn in dit rijkgeschakeerde, duistere sciencefiction-sprookje.
De negende film van Verbeek, die na Dead & Beautiful (IFFR 2021) weer terug is in Rotterdam, is een intrigerend schouwspel over de botsing tussen mens en natuur. Het hoofdpersonage in de film wordt met verve vertolkt door actrice Jessica Reynolds (Kneecap, 2024), die het verwilderde meisje zowel fysiek als emotioneel overtuigend neerzet. De voice-over van de verteller wordt vertolkt door de Japanse regisseur en IFFR-bekende Naomi Kawase.