Mona Fastvolds derde speelfilm is een speculatief verhaal over de oprichter van de Shakers, een beweging die voor collectiviteit en het celibaat pleitte en beweerde dat God een vrouw was. Dat leidde tot beschuldigingen van ketterij en groeiende onenigheid in de gemeenschap.
Amanda Seyfried maakt indruk als het titelpersonage in deze gelaagde biopic die een historische reconstructie combineert met twaalf hymnes vol collectieve extase, dans en zang, wat een hypnotiserend effect teweegbrengt. Bijrollen voor onder andere Thomasin McKenzie, Christopher Abbott, Lewis Pullman en Stacy Martin brengen het script van Fastvold (The World to Come, IFFR 2021) en Brady Corbet tot leven, op een bijzondere soundtrack van Oscarwinnaar Daniel Blumberg (The Brutalist, IFFR 2025) en choreograaf Celia Rowlson-Hall (MA, IFFR 2016).