Jackie Chan en Tony Leung Ka Fai nemen het tegen elkaar op in dit kat-en-muisspel tussen boeven en de politie, dat zich afspeelt in Macau. Een gepensioneerde beveiligingsexpert wordt teruggevraagd om de “Adorable Unit” te trainen met maar één doel: het opsporen en arresteren van het mysterieuze criminele genie “The Shadow” en zijn bende.
Een bende geleid door meesterbrein Fu Longsheng, bijgenaamd “The Shadow” (Tony Leung Ka Fai), steelt voor miljarden aan cryptovaluta en weet behendig aan de politie te ontkomen. Ze hacken hypermoderne beveiligingssystemen, zijn agenten te slim af en verdwijnen in de straten van Macau. Om de dieven, die elk hightech-systeem naar hun hand kunnen zetten, te bestrijden schakelt de politie de gepensioneerde beveiligingsexpert Wong Tak-Chung (Jackie Chan) in om de “Adorable Unit” – met beperkte middelen – te trainen. Deze nachtelijke jacht stelt hun zenuwen en loyaliteiten danig op de proef.
The Shadow’s Edge, geregisseerd door Larry Yang, is een Chinese remake van de Hongkongse politiefilm Eye in the Sky (Yau Nai-hoi, 2007), waarin Leung Ka Fai opnieuw de mysterieuze bendeleider speelt wiens gezicht nog nooit op camera is vastgelegd. Het verschil in dynamiek tussen hem en Jackie Chan geven de verfrissend analoge actiescènes, indrukwekkende vechtscènes, stunts en explosies extra lading: een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.