Een slangenmelker die werkt voor de Iraanse tegengifdienst sterft tijdens het werk. Na zijn wonderbaarlijke wederopstanding weigert hij zijn oude leven weer op te pakken. Met het schitterende Iraanse landschap als achtergrond maakt filmmaker Vahid Alvandifar van dit macabere verhaal een intelligente, satirische roadmovie.
Een lijk op zich is niet zo eng, merkt een voorbijganger op in deze bizarre roadmovie, maar een lijk dat plotseling weer tot leven komt, is een heel ander verhaal. Dat is wat er gebeurt in dit intelligente, humoristische lowbudgetdebuut van de ingenieuze, maar nog ondergewaardeerde Iraanse filmmaker Vahid Alvandifar. De man, een slangenmelker, sterft tijdens het werk voor de nationale tegengifdienst. De twee collega’s die zijn lijk uit het mortuarium moeten ophalen staan ineens voor een heel nieuw probleem: hoe help je een man die weer tot leven is gekomen en weigert zijn oude leven op te pakken?
Alvandifar maakt van dit macabere verhaal over sterven een scherpe reflectie op de levensomstandigheden in het huidige Iran. Vermomd als de ongelukkige vrouw uit de titel proberen de uit de dood herrezen man en zijn collega’s zijn financiële en juridische zaken op orde te brengen, terwijl ze nadenken over wat het leven überhaupt de moeite waard maakt. Met het schitterende Iraanse landschap als achtergrond maakte Alvandifar een bedrieglijk eenvoudige film vol veelzeggend commentaar op maatschappelijke problemen.