Socioloog en vertaler Peter Kammerer kijkt terug op zijn ontmoetingen met Pier Paolo Pasolini rond de tijd dat Pasolini zijn Oresteia probeerde te maken in Afrika. Grotendeels een monoloog, uitgesproken in de serene stilte van een Italiaans dorp. Een mondelinge overlevering die in haar eenvoud bijzonder ontroerend is.