Tien jaar nadat hij zijn familie verloor door een bendeoorlog probeert de voormalige belastingaccountant Hashikawa het hoofd boven water te houden als mahjongspeler. Zijn leven neemt een onverwachte wending als hij de popster Ran ontmoet, die zijn hulp inroept na het stelen van een kostbaar eivormig object.
Ran wordt ontvoerd door leden van de Nishikata-bende en Hashikawa wordt bij het mahjongspel betrapt op valsspelen. Uit wanhoop probeert hij met het gestolen ei een miljoen yen af te persen van Rans impresariaat – een actie die hen allebei kan redden, óf vreselijk mis kan gaan.
Takashi Ishii was een van de belangrijkste figuren in de revival van de Japanse cinema in de jaren negentig, wiens keiharde, neo-noir misdaadverhalen zoals Original Sin (1992), A Night in Nude (1993) en het meesterlijke Gonin (1995) het genre nieuw leven inbliezen als scherpe reflecties op de uitzichtloosheid van Japans Verloren Decennium – de diepe recessie na het barsten van de economische bubbel in de jaren tachtig. Orchids Under the Moon, Ishii’s enige V-cinema-speelfilm, is gemaakt in het jaar van die ineenstorting, en houdt zijn vinger stevig aan de pols van de samenleving. Ishii legde daarmee de basis voor een van de belangrijkste oeuvres in de Japanse filmgeschiedenis.