Een portret van de Napolitaanse zanger en acteur Nino D’Angelo, gemaakt door zijn zoon Toni – maar tegelijkertijd ook een lofzang op gewone mensen, hun dromen en verlangens, en op populaire cultuur zoals muziek en film, de voedingsbodem voor de hoop op een beter leven, een grotere liefde.
Hij toonde ook steeds meer maatschappelijke betrokkenheid en verloochende zijn zuidelijke wortels nooit – al woont hij al decennialang in Rome. Waarom? Dat en nog veel meer zien we in deze prachtige documentaire gemaakt door zijn zoon Toni (die we vooral kennen van zijn bijzondere misdaadfilms). Net als D’Angelo’s muziek- en filmimago is Nino. 18 giorni vooral een ode aan gewone mensen, hun dromen en verlangens en de kunstvormen die deze hoop op een beter leven en een zachtaardigere liefde voeden.